1 d’octubre del 2016


Canet R., Costa M., De Manuel J. (2015)  “Ciència i pseudociència: Un curs obert miniop”.  Revista Ciències 30: 7-10.




Les suposades fumigacions químiques sobre la població, evidenciades per les esteles de fum que deixen  els avions  al passar (cheimtrails),  la possibilitat d’endevinar el futur o els terribles efectes secundaris que produeixen les vacunes sobre l’organisme,  són  algunes de les idees sense base científica que han anat proliferant en els darrers anys a través de les xarxes. Malauradament, una part de la població és vulnerable a aquestes creences, amb les conseqüències que pot ocasionar en les decisions que prendran al llarg de la seva vida.  En aquest sentit, l’ educació ha de contribuir a que els nois i les noies siguin capaços de qüestionar-se els principis , valors i normes que els hi ofereix l’entorn en el que es desenvolupen;  és a dir, els hi ha de proporcionar les eines per fomentar l’esperit crític.  Amb aquesta finalitat, un grup de professors de l’IOC  (Institut Obert de Catalunya) ha realitzat  un curs online, obert i autoformatiu,  on s’utilitzen  diferents recursos:  vídeos, activitats, propostes de treball i qüestions que inciten a la reflexió i a la investigació.

El curs, titulat Ciència i pseudociència,  està orientat als alumnes que volen obtenir el GES (Graduat en Educació Secundària), si bé és obert a tot aquell que el vulgui consultar i aprofitar com  un element més per a la seva formació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada