19 d’octubre del 2016


Petit Mª F y Solbes J. (2016)  “El cine de ciencia ficción en las clases de ciencias de enseñanza secundaria (II). Análisis de películas" Revista  Eureka sobre  Enseñanza y Divulgación de las Ciències 13 (1) : 176-191.




Article on es proposa la utilització de  pel.lícules de Ciència Ficció per treballar a la classe de Ciències.

Els autors analitzen de cada film la imatge que suggereix de la ciència, dels científics i del futur i  proposen diverses activitats per treballar amb els alumnes després de visionar la pel.lícula.

Un des aspectes més interessants  són les  situacions  científicament impossibles que apareixen a les pel.lícules analitzades:  Simis que parlen (El planeta de los simios), quan   l’anatomia del seu aparell fonador no els permetria  realitzar mai aquesta funció;   explosions a l’espai acompanyades d’un gran soroll (Perdidos en el espacio), quan el so necessita per a la seva propagació alguna partícula o medi conductor  i l’espai és buit,  etc. 

Una manera  entretinguda de treballar a l’aula concepcions errònies sobre la ciència.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada