Petit Mª F y Solbes J. (2016) “El cine de ciencia ficción en las clases de ciencias de enseñanza secundaria (II). Análisis de películas". Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciències 13 (1) : 176-191.
Article on es proposa la utilització de pel.lícules de Ciència Ficció per treballar a la classe de Ciències.
Els autors analitzen de cada film la imatge que suggereix de la ciència, dels científics i del futur i proposen diverses activitats per treballar amb els alumnes després de visionar la pel.lícula.
Un des aspectes més interessants són les situacions científicament impossibles que apareixen a les pel.lícules analitzades: Simis que parlen (El planeta de los simios), quan l’anatomia del seu aparell fonador no els permetria realitzar mai aquesta funció; explosions a l’espai acompanyades d’un gran soroll (Perdidos en el espacio), quan el so necessita per a la seva propagació alguna partícula o medi conductor i l’espai és buit, etc.
Una manera entretinguda de treballar a l’aula concepcions errònies sobre la ciència.
Article on es proposa la utilització de pel.lícules de Ciència Ficció per treballar a la classe de Ciències.
Els autors analitzen de cada film la imatge que suggereix de la ciència, dels científics i del futur i proposen diverses activitats per treballar amb els alumnes després de visionar la pel.lícula.
Un des aspectes més interessants són les situacions científicament impossibles que apareixen a les pel.lícules analitzades: Simis que parlen (El planeta de los simios), quan l’anatomia del seu aparell fonador no els permetria realitzar mai aquesta funció; explosions a l’espai acompanyades d’un gran soroll (Perdidos en el espacio), quan el so necessita per a la seva propagació alguna partícula o medi conductor i l’espai és buit, etc.
Una manera entretinguda de treballar a l’aula concepcions errònies sobre la ciència.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada