18 de desembre del 2016


Cardona Roca E, Marchan Carvajal I. (2015) “Master Chef Junior, un context rellevant per a aprendre sobre el regne vegetal a 1r d'ESO".  Revista Ciències (30): 2-6.





Diversos  estudis  apunten que molts alumnes perceben les ciències com quelcom irrellevant a la seva vida. Treballar en context ajuda, precisament, a que els estudiants  aprenguin que el coneixement científic és present en el seu dia a dia.

En aquest article es mostra una proposta didàctica per estudiar el regne vegetal a 1r d’ESO utilitzant com a context el concurs “Master Chef Junior”.  Així, es proposa als als alumnes  que investiguin  quins vegetals tenen interès culinari i, a partir d’aquí,  que facin plats utilitzant únicament  ingredients vegetals.  Aquest objectiu és  el punt de partida per motivar als estudiants a treballar els diversos aspectes relacionats amb el regne vegetal: estructura  microscòpica i macroscòpica, fisiologia , classificació, etc.

La unitat didàctica es duu a terme en 10 sessions repartides entre el laboratori i l’aula, tot i que també podria complementar-se amb alguna sortida fora del centre relacionada amb aquesta temàtica.

És important tenir clar quines són les idees clau que cal prioritzar ja que,  a l’augmentar el temps d’intervenció,  cal reduir els continguts.

Els autors de l’article  conclouen que la majoria dels alumnes van manifestar més interès i motivació  per les ciències, si les treballaven en un context que reconeixen com a  proper. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada